Jump to content
Join the Unexplained Mysteries community today! It's free and setting up an account only takes a moment.
- Sign In or Create Account -
Sign in to follow this  
NoahJaymes

EVP Central

208 posts in this topic

Recommended Posts

Radian

I hear a mumble of some sort in between the picking up noises..

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79

Well i do have dogs . but not in the bedroom. ;)

Yeah angel i don't know what it is either . its bugging me though cause i like to say oh yeah that was this and put it in the soved file LOL . it doesnt sound like a word to me more a groan or something. maybe the lady next doors a heavy snorer LOL

Edited by SS79

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

lol, actually that sounds kinda freaky right before its picked up....to be honest, all the "roughing" of the recorder puts me to sleep, i kinda like it lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

Sounds like a donkey at the end lmfao

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radian

sounds like mmmmmm..

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79

Yeah it does sound freaky at the end there not sure what that is to be honest . a donkey LOL . what do you think my bedroom is noahs ark .

shankpin. yeah i hear like a mumble first then a wierd groan sound . it was quiet when i recorded it though which is why i'm unsure on this one . Its only a cheap recorder. maybe thats got something to do with it .

Enjay . no the voice isn't me i didn't speak . i stayed silent and still . everyone was out .

Edited by SS79

Share this post


Link to post
Share on other sites
AngelXVI

Its sort of hard to describe when you can't talk.... It sort of a oooh sound that you make if you have a bad back and bend down to pick something up 'ooooh' sort of drony type voice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

Hey now, cheap recorders are often the best and to be honest, this sounds like awesome sound quality.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79
Hey now, cheap recorders are often the best and to be honest, this sounds like awesome sound quality.

Yeah. i'm hoping to get a few . for some investigations my brother has decided to embark upon . He doesn't have a PC though . so i tried to download that audacity so i could check them out for him . but when i tried to run this file through it it said unrecognised how do i convert ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radian

even sounds feminine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79
Its sort of hard to describe when you can't talk.... It sort of a oooh sound that you make if you have a bad back and bend down to pick something up 'ooooh' sort of drony type voice.

yeah it does actually lol

Shankpin . sounded too deep for a female to me . im kinda hoping its neither though LOL . for the sake of being able to sleep tonight :lol:

Edited by SS79

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

It is a wav file and it should recognize. When you open Audacity go to file/open/select the file, and it should open in audacity.

Edited by CryWolf

Share this post


Link to post
Share on other sites
AngelXVI
Yeah. i'm hoping to get a few . for some investigations my brother has decided to embark upon . He doesn't have a PC though . so i tried to download that audacity so i could check them out for him . but when i tried to run this file through it it said unrecognised how do i convert ??

I used a program called switch its free to download...

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79
It is a wav file and it should recognize. When you open Audacity go to file/open/select the file, and it should open in audacity.

ok. i tried to go from the file and open with . il try that way instead . :)

Edit just tried that it says if its compressed decompress illl have to try that .

Edited by SS79

Share this post


Link to post
Share on other sites
AngelXVI
yeah it does actually lol

Shankpin . sounded too deep for a female to me . im kinda hoping its neither though LOL . for the sake of being able to sleep tonight :lol:

Sounded like a old lady to me!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

old lady = ss79? hhaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79

You think angel hmm

Lol enjay :P ok i tried the audacity thing . it said import from raw data . clicked that at the top . and then played it it sems quick through that and i dont hear the sound . seems to short for the file . is that normal . although think ive done it wrong . cause i don't hear anything, not even the rustling from picking it up .only static on it .

You may have figured im not very technical LOL

Share this post


Link to post
Share on other sites
AngelXVI
old lady = ss79? hhaha

:lol: She's going to love you!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79
You think angel hmm

Lol enjay :P ok i tried the audacity thing . it said import from raw data . clicked that at the top . and then played it it sems quick through that and i dont hear the sound . seems to short for the file . is that normal . although think ive done it wrong . cause i don't hear anything, not even the rustling from picking it up .only static on it .

You may have figured im not very technical LOL

Opps i meant crywolf . wish youd quit changing your name . I'm easilly confused its my age . :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AngelXVI
You think angel hmm

Lol enjay :P ok i tried the audacity thing . it said import from raw data . clicked that at the top . and then played it it sems quick through that and i dont hear the sound . seems to short for the file . is that normal . although think ive done it wrong . cause i don't hear anything, not even the rustling from picking it up .only static on it .

You may have figured im not very technical LOL

Did you not get the software with the DVR? That usually you through everything....

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

lol SS, SS, SS......lets see...

Make sure you go to file/open/blahblah.wav and it should upload. I don't see why it's giving you grief lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79
Did you not get the software with the DVR? That usually you through everything....

hmm well I have a habit of skipping all the technical stuff . I'm a plug it in and go kinda gal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

most women are a plug it in and go type of gals lmfao

Share this post


Link to post
Share on other sites
SS79

:lol:

Well i give up with audacity to be honest . i imported from raw like it said then tried to upload that here to show you what came up but it said i wasn't authorised to upload that kinda file :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
NoahJaymes

You probably aren't doing something right lol....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.